środa, 23 stycznia 2019

"Bractwo pszczele" - nowa grupa pszczelarska

Po kilku miesiącach prac uruchomiliśmy nową grupę pszczelarską: "Bractwo Pszczele" (www.bractwopszczele.pl). Zapraszam do zapoznania się ze stroną internetową i prowadzoną tam dyskusją na temat pszczół i pszczelarstwa.
Platformą porozumiewania się członków "Bractwa" jest Facebookowa grupa (https://www.facebook.com/groups/BractwoPszczele/). Przyznam, że opierałem się temu tak długo jak mogłem. Teraz, niestety, sytuacja trochę mnie zmusiła, żeby pojawić się na Facebooku...

Zastanawiałem się czy pisać tu trochę słów subiektywnego wyjaśnienia dlaczego powstała ta grupa (a nawet zacząłem je pisać...). Przecież "na rynku" są już "Wolne Pszczoły", które zresztą tworzyłem również i ja, przy tym ogromnym wysiłkiem i zaangażowaniem. Ale chyba nie... Powstała, bo zapewne musiała powstać.

Mam nadzieję, że uda się stworzyć środowisko, które będzie przekonywać do takich wartości jak:
- zdrowe i nie wymagające "chemii" pszczoły;
- współpraca w zgodzie i poczuciu odpowiedzialności za przyszły wspólny wynik (oraz za własne słowo);
- pszczelarstwo amatorskie, czy hobbystyczne (nawet jeżeli będzie uprawiane przez "quasi-zawodowców", do których zresztą mam nadzieję kiedyś dołączyć);
- radość z pszczelarstwa;
- wspieranie równowagi naturalnej, którą chyba "udaje nam się" niszczyć (w tym również nam, pszczelarzom).

Mam więc nadzieję, że "Bractwie" znajdą miejsce ci, którzy nie do końca byli się w stanie zmieścić w innych grupach. Serdecznie zapraszam.

1 komentarz:

  1. mój angielski jest podły. Ale 10 to nie tysiąc.

    Bardzo serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń